Vinkit

Terveelliset smoothiet: Kuituja, piristystä ja voimaa

Raikas hedelmäsmoothie toimii aamupalalla. Nappaa virkistävät reseptit ja voi hyvin.

Etelän hedelmät ja värikkäät vihannekset tuovat piristystä pimeään talviaamuun. Nauti niistä sellaisinaan tai loihdi niistä upeita smoothieita.

Mangosta ja passionhedelmästä tehty tropical smoothie on todellinen vitamiini- ja kuitupommi. Passionhedelmän siemenet täplittävät herkun hauskasti.

porkkana-hedelmäjuoma

Hienoarominen porkkana sopii mainiosti smoothien raaka-aineeksi. Porkkana sisältää muun muassa betakaroteenia. Beetakaroteeni on antioksidantti, joka muuttuu elimistössä A-vitamiiniksi. A-vitamiinia tarvitaan erityisesti silmien, ihon ja limakalvojen hyvinvointiin. Porkkana-hedelmäjuoma on varsinainen voimajuoma, joka antaa energiaa, käynnistää ruoansulatuksen ja puhdistaa kehoa.

tyrnismoothie virkistää

Virkeän aamun startti, tyrnismoothie,  valmistuu hetkessä ja sopii kuntoilijalle. Yhteen appelsiiniin verrattuna tyrnimarjojen C-vitamiinipitoisuus on kymmenkertainen. Raikkaan  makuinen tyrni sopii hyvin aamupalan terveysjuomaan, jonka makua pehmentää banaani. Voit käyttää smoothien pohjana rasvatonta piimää tai maustamatonta jogurttia.

Lehtikaalismoothie

Lehtikaalista, omenasta, banaanista ja kurkusta tehty vihersmoothie käy detox-kuurin ateriasta ja sopii tarjottavaksi kylmänä aamu- tai välipalana. Mausta smoothie tuoreella mintulla ja limetin mehulla.

Vihersmoothie

Virkistävään vihersmoothieen käytetään parsakaalia, kiiviä ja basilikaa. Nauti vihersmoohtie vaikkapa työpäivän välipalana ja jaksat taas.

banaani-macadamia-smoothie

 

Aamu alkaa terveellisellä banaani-macadamiasmoothiella. Samettinen smoothie syntyy hetkessä tehosekoittimella. Viimeistele juoma hunajalla tai vaalealla siirapilla.

Katso myös:

727275-smoothie.jpg

Raikas hedelmäsmoothie

Banaanismoothie

Vihannessmoothie

Kotiliesi.fi: Puurosmoothie

Avainsanat

Kommentit

Oma kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *