Vinkit

Keventäjän eväät: kevyt ja ravitseva lounas x 8

Alkuvuosi on usein keventämisen aikaa, kun joulun herkuttelun jälkeen halutaan palata terveellisempien elämäntapojen pariin. Keräsimme tähän kahdeksan maukasta lounasideaa, jotka täyttävät vatsan, mutta sisältävät kohtuullisesti kaloreita.

Proteiinipitoinen kvinoa on mainio pohja ruokaisalle lounassalaatille. Kukkakaali ja kikherneet tuovat kukkakaali-kvinoasalaatille rakennetta ja pehmeää makua.

987273-Tomaatti_linssikeitto,590.jpg

Tomaatti-linssikeitto on lämmittävä lounas. Pehmeä keitto saa ruokaisuutensa juuri linsseistä. Chili, inkivääri ja valkosipuli antavat mukavaa potkua.

987246-Maustettuja_papuja_ja_paahtopaistia,590.jpg

Valmista viikonloppuna kunnon pala paahtopaistia, niin saat siitä erilaisia lounaseväitä myös arkeen. Kokeile vaikkapa paahtopaistia maustettujen papujen kera.

985447-limettilohi ja lämmin salaatti,590.jpg

Limettilohi ja lämmin salaatti on herkullinen ja terveellinen lounas.

982086-tagliatellw2048.jpg

Kepeänä lounaana voit nauttia kasvistagliatelleä, joka syntyy suikaloidusta kesäkurpitsasta ja porkkanasta. Kruunaa annos pähkinöillä tai kevyellä juustolla.

977002-papupihvit_Copyright_Jukka_.jpg

Mehevät papupihvit tarjoillaan kvinoa-riisilisäkkeen ja omenaisen jogurttikastikkeen kera.

954948-broilerivartaat-evaaksi.jpg

Broileri on tunnetusti kevyttä ja proteiinipitoista. Tee siitä vartaita ja tarjoile sitruksisen juuressalaatin kanssa.

954633-katkarapulaksa.jpg

Aasialaisen ruoan ystävä pakkaa lounaaksi lämmittävän mausteista katkarapulaksaa. Voit nauttia keiton sellaisenaan, mutta halutessasi voit lisätä seuraan myös riisiä tai nuudeleita.

Lue lisää:

Keitto lämmittää keventäjää
Herkullinen ja kevyt loppiaismenu
Linssit – kevyttä, edullista ja ravitsevaa ruokaa
Kotiliesi.fi: Kevyttä ja terveellistä ruokaa arkeen

Avainsanat

Kommentit

Oma kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *